Clubhouse este o nouă rețea socială bazată pe audio chat, unde utilizatorii pot asculta conversaţii şi interviuri în timp real. În cadrul aplicației se pot crea „rooms” pe diverse subiecte de discuție. Accesul este doar pe bază de invitație primită de la cei care sunt deja în interior sau pe bază de waiting list. Rețeaua de socială Clubhouse este disponibilă momentan doar pentru dispozitivele cu sistem de operare iOS.
Aplicația le pune la dispoziția utilizatorilor 3 tipuri de camere: open (disponibile pentru oricine), social (doar pentru cei pe care îi urmărești sau te urmăresc) și closed (pentru cei pe care îi inviți să participe).
Clubhouse a fost lansat în martie 2020 de Paul Davidson şi Rohan Seth, doi antreprenori din Silicon Valley. În mai 2020, platforma avea 1.500 de utilizatori şi valora aproximativ 100 de milioane de dolari. În prezent, platforma socială are aproximativ 2 milioane de utilizatori săptămânal, conform Influencer Marketing Hub. Succesul aplicației i-a determinat și pe Facebook și Twitter să lucreze la un produs asemănător. Clubhouse este prima rețea social media americană din ultimii ani care s-a popularizat rapid.
Printre personalitățile publice care au folosit deja Clubhouse se numără: Elon Musk, Drake, Lindsay Lohan, Oprah Winfrey, Roger Stone, Mark Zuckerberg și mulți alții.
Cum se folosește Clubhouse?
Pentru început este necesar să vă descărcați aplicația disponibilă doar pe iOS. Dacă nu aveți o invitație într-un rooms, vă puteți rezerva un nume de utilizator și să vă înscrieți pe lista de așteptare. Așteptarea poate dura ceva timp, dar există și alte două variate: plătiți pentru o invitație sau un prieten conectat vă poate trimite o invitație. Odată intrați în camera audio, veți putea invita ulteriori alte persoane.
După înscriere, vă veți putea alege persoanele și subiectele pe care doriți să le urmăriți și ulterior veți avea acces la o listă cu toate camerele virtuale disponibile. În plus, în aplicația Clubhouse veți putea configura notificările pentru a fi anunțat când se desfășoară conversațiile de interes pentru dumneavoastră.
Înscrierea în aplicație se face pe baza numărului de telefon, iar algoritmul Clubhouse vă va conecta cu persoanele din agenda telefonică. De asemenea, aplicația va face și recomandări pe baza preferințelor și subiectelor de interes.
Citește și Facebook lucrează pentru a lansa un smartwatch.