Companiile Facebook și Google au fost atenționate să reducă conținutul fals, înșelător și dăunător. În plină ascensiune a părerilor pro și contra vaccinare, Facebook a devenit rampa de lansare a diverselor campanii dăunătoare. Prin urmare, Facebook testează variantele prin care ar putea să elimine informațiile legate de vaccinare, conform Bloomberg.
Senatorul american Adam Schiff a trimis o scrisoare directorului executiv Facebook, Mark Zuckerberg, și șefului Google, cerându-le să rezolve problema campaniilor anti-vaccinare care au un impact negativ asupra sănătății oamenilor. Informațiile apărute în mediul online, în special pe grupurile de Facebook încurajează oamenii să nu își vaccineze copiii, ceea ce ar contribui la creșterea focarelor de rujeolă.
Răspunzând scrisorii senatorului, Facebook a declarat că examinează stabilirea unor măsuri suplimentare pentru a combate această problemă.
Facebook ar putea include „reducerea sau eliminarea acestui tip de conținut din recomandări, din grupurile cu această tematică și din rezultatele căutării, asigurând totodată că sunt disponibile informații mai calitative și aprobate.”, se precizează într-un comunicat al companiei.
În schimb, Google nu a răspuns imediat problemei semnalate de Schiff, dar a luat deja măsuri similare. Luna trecuta, YouTube a schimbat modul în care recomandă videoclipurile, introducând un sistem automat care a fost criticat pentru că promovează dezinformarea. YouTube a declarat că va începe să elimine din sistemul de recomandări videoclipurile cu „conținut limitat” care „dezinformează utilizatorii într-un mod dăunător” . Compania a oferit câteva exemple, precum videoclipurile care promovează „un tratament miraculos pentru o boală gravă”.