McDonald’s a pierdut marca „Big Mac” Actual

McDonald’s a pierdut marca „Big Mac”

McDonald’s a pierdut dreptul exclusiv de folosință asupra numelui unuia dintre cei mai cunoscuți burgeri din restaurantele sale, „Big Mac”.

McDonald’s pare să-și fi întâlnit „nașul” în Irlanda, este vorba despre Supermac’s, un lanț mic de fast-food. Cele două restaurante fuseseră angrenate într-o luptă crâncenă asupra numelui „Big Mac”– iar zilele trecute a apărut știrea conform căreia un judecător a  avut curajul să decidă împotriva colosului american.

Rezultatul procesului este cât se poate de clar, Supermac’s va avea voie să-și extindă lanțul în Regatul Unit și că McDonald’s nu mai are dreptul exclusiv asupra mărcii „Big Mac” în Uniunea Europeană.

„Știam când a început această bătălie că urma să înceapă un război precum cel dintre David și Goliat, dar, acest lucru ne-a ambiționat și mai tare și am luptat cu toată puterea noastră”, a declarat proprietarul Supermac pentru Irish Times.

Procesul a început în urma conflctului dintre McDonald’s și Supermac’s, după ce McDonald’s a încercat să oprească Supermac’s să-și extindă lanțul în întreaga UE. McDonald’s a susținut că numele Supermac’s se poate fi ușor confundat de clientul cu emblematicul burger Big Mac de la McDonald’s.

De rezultatul procesului s-a bucurat și Burger King, unul dintre concurenții mai vechi ai McDonald’s care și-a numit imediat după proces multe produse din meniul cu nume precum:

„Like a Big Mac, but it’s really Big.”

sau

„Similar to a Big Mac, but juicier and bigger.

Marca comercială, care acum poate fi utilizate de oricine în UE, fusese înregistrată de McDonald’s în 1996. Cei de la McDonald’s au însă posibilitatea de a contesta decizia, în cazul în care alege să facă acest lucru. Până atunci pot folosi în continuare numele, dar nu mai are drept de exclusivitate.

Citește și După 14 ani, McDonald’s crește prețul cheeseburgerilor.

Sursa foto