Produsele cosmetice intens promovate de vedete s-au dovedit a nu fi ceea ce par în mediul online Actual

Produsele cosmetice intens promovate de vedete s-au dovedit a nu fi ceea ce par în mediul online

Produsele cosmetice PlushBio puternic promovate de vedete pe rețele de socializare s-au dovedit a fi create de un fals medic, fondatoarea fiind acuzată că a distrus fețele mai multor clienți pe care îi consulta online prin mesaje.

În urmă cu aproximativ doi ani, utilizatorii rețelelor de socializare au fost bombardați cu așa-numitele „produse minune”, bio și naturale, promovate de zeci de vedete și influenceri în mediul online. Ioana Marinescu, fondatoarea PlushBio și cunoscută drept „dermatologul vedetelor”, s-a dovedit a fi mințit în legătură cu profesia ei, aceasta fiind în realitate farmacistă.

PlushBio
Ioana Marinescu, fondatoarea PlushBio

Deși paginile online ale brandului prezintă rezultate excepționale ale produselor, acestea fiind recomandate de multe persoane publice, despre care nu se știe cu certitudine dacă le foloseau sau nu (promovările erau plătite), zeci de cliente au ieșit public și au povestit experiența dezastruoasă pe care au avut-o folosind cremele PlushBio. Printre vedetele ce promovau brandul se numără Dorian Popa, Bianca Drăgușanu, Adelina Pestrițu, Nicole Cherry, Antonia, Inna, Lidia Buble, Alina Ceușan, Gina Pistol, Larisa Udilă, Marisa Paloma, Iulia Albu și mulți alții.

PlushBio
Sursă foto
Dorian Popa, Lidia Buble și Bianca Drăgușanu

După ce scandalul a luat amploare și dovezile erau prea multe pentru a încăpea îndoială, unele vedete au suspendat contractele cu brandul, altele însă au continuat să promoveze produsele în ciuda acuzațiilor grave. Au existat și cazuri în care clienții nemulțumiți au fost atacați de persoane publice care apără brandul cu toate puterile, în ciuda numeroaselor imagini care arată adevărul.

Totul a început cu deschiderea unui grup de Facebook, „Mi-a distrus fața PluSHIT”, care la momentul actual numără peste 125 de mii de membrii. Grupul online este dedicat persoanelor ce au folosit produsele respective și doresc să-și împărtășească experiența. Astfel, grupul s-a umplut de postări de la clienți nemulțumiți care au avut de-a face cu „dermatoloaga minune”.

În cele mai multe dintre cazuri, procesul era următorul: clientul îi scria Ioanei Marinescu că dorește să-și rezolve probleme pentru față, aceasta urmând să le ceară poze pe baza cărora dădea un tratament pe trei faze. Indiferent daca era vorba de o acnee severă sau de un ten care avea nevoie doar de îngrijire de bază, tratamentul costisitor fiind același pentru toată lumea.

Pe lângă acuzațiile că a pretins a fi doctor și că punea diagnostic clienților doar prin intermediul mesajelor online, Ioana Marinescu a fost acuzată că schimba din timp în timp formulele cremelor, cumpărătorii nefiind anunțati de aceste modificări.

Ioana Marinescu a primit zeci de plângeri la poliție, clientele prezentând dovezile judecătorilor la începutul lunii mai, procesul fiind abia la început.

Povestea unei cliente PlushBio: „M-a sunat şi mi-a oferit suma de 100 de milioane ca să îmi retrag plângerea“

Alexandra Culuşi (24 de ani) a cheltuit 8.000 de lei pe produsele Plush Bio în decurs de câteva luni. Tânăra spune că nu a avut niciodată acnee, însă şi-a cumpărate aceste creme doar să îşi întreţină tenul.  „M-a diagnosticat cu acnee vulgară. Eu nu aveam nimic. Aventura mea a început în ianuarie anul acesta. Am fost la cabinetul doamnei Marinescu din Ploieşti. M-a diagnosticat cu acnee vulgară, a dedus ea că sub glandele mele există o infecţie hormonală. Eu nu aveam nimic, sunt cu analizele la zi, dar am decis să o cred pe ea“, a declarat tânăra pentru Libertatea.

Câteva săptămâni mai târziu, efectele s-au văzut şi nu au fost cele mai fericite, spune tânăra.

Fondatoarea Plush Bio i-a răspuns că „realistic vorbind, tenul este destul de bolnăvior“ şi îi sugerează să continue schema de tratament. Simptomele s-au înrăutăţit, iar tânăra a decis să renunţe la tratament. Pe 10 mai, a depus plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Dâmboviţa. „În data de 18 aprilie m-a sunat şi mi-a propus să păstrăm colaborarea, că îmi va asigura tratamentul gratuit până la sfârşit. Apoi, când a început nebunia cu avocaţii, m-a sunat şi mi-a oferit suma de 100 de milioane ca să îmi retrag plângerea“, a spus Alexandra. 

Multe alte mărturii și imagini pot fi găsite pe grupul de Facebook dedicat subiectului.

Citește și Raport Revolut: Cheltuielile făcute de români în timpul stării de urgență