Principalele site-uri de turism, Trivago, Agoda, Booking, au hotărât să schimbe modul de desfășurare al afacerii, după ce Autoritatea pentru Concurenţă şi Piaţă (CMA) a constatat că majoritatea foloseau tactici prin care utilizatorii erau înșelați cu privire la taxe, informează CNN.
În urma analizei efectuate de Autoritatea pentru Concurență, s-a descoperit că site-urile de rezervări online foloseau reduceri înșelătoare, taxe ascunse și vânzarea sub presiune. În timp ce o persoană vizualiza o ofertă pe site, era avertizată că alți utilizatori se uită la același hotel, oferind informații false despre popularitatea locației. În alte cazuri, nu era afișat costul complet al camerei dorite.
Chiar dacă nu toate platformele de turism foloseau aceste practici neloiale, au convenit să urmeze un set comun de reguli. Companiile vor afișa toate taxele, inclusiv impozitele sau tarifele suplimentare percepute de unitățile de cazare. Reducerile vor fi clare și vor promova doar oferte care sunt într-adevăr disponibile în acel moment.
Site-urile de rezervări online vor renunța la vânzarea sub presiune și vor fi obligate să afișeze numărul real al persoanelor care se uită la o ofertă și să specifice dacă acestea sunt interesate de aceleași informații.
Andrew Tyrie, președintele Autorității pentru Concurență și Piețe, a declarat că autoritatea de reglementare va face acum „tot ce poate pentru a se asigura că restul sectorului îndeplinește aceleași standarde”.
Toate schimbările vor fi implementate până la 1 septembrie 2019.