Crema de ciocolată Nutella s-a bucurat mult timp de locul ocupat pe raftul magazinelor, dar s-ar putea confrunta cu un atac din partea unui rival italian pe care îl găsești de obicei la raionul cu paste făinoase.
Compania Barilla, cunoscută la nivel internațional pentru spaghetele ambalate în cutii albastre, se pregătește să lanseze, anul viitor, o cremă de ciocolată într-o provocare majoră pentru brandul care a devenit un fenomen global în anii 1980.
Nutella, inventată de compania deținută de familia Ferrero, este favorită în rândul copiilor iubitori de dulce și generează vânzări anuale de peste 2 miliarde de euro, fiind liderul de piață. Cokokrem, produs de Yildiz Holding din Turcia, este al doilea cel mai popular brand, cu o pondere de doar 2%.
Dar potrivit unor surse din interiorul Barilla, crema de ciocolată Pan di Stelle încearcă să exploateze o slăbiciune a cremei Nutella, și anume utilizarea uleiului de palmier. Acest ingredient a atras atenția consumatorilor din cauza preocupărilor legate de sănătate și de mediu. Ferrero a lansat o campanie publicitară în 2016 într-o încercare de a liniști clienții, menționând că produsele sale sunt sigure și că sănătatea consumatorilor este pe primul loc. De asemenea, compania a mai precizat că temperaturile la care ajunge uleiul de palmier sunt strict controlate în procesul industrial.
Însă, mișcarea pregătită de Barilla ar putea costa compania italiană câteva milioane de euro. Contactați pentru o declarație în legătură cu acest subiect, reprezentanții Barilla au spus că vor răspunde întrebărilor despre noile produse în săptămânile următoare.
Numele „Crema Pan di Stelle” este preluat de la o marcă de biscuiți de succes produși de Barilla, „Pan di Stelle”, un produs vândut în principal în Italia. „Crema va conține firimituri din biscuiții Pan di Stelle pentru a o face mai crocantă”, a mai adăugat sursa citată.
(sursă foto: fortune)