AMICOM: Gestionarea situațiilor de criză în PR – Studii de caz (partea I) Business

AMICOM: Gestionarea situațiilor de criză în PR – Studii de caz (partea I)

Situațiile de criză sunt cele mai mari provocări cu care se pot confrunta specialiștii din domeniul relațiilor publice.  În cele ce urmează, AMICOM Consulting & Strategy oferă mai multe studii de caz din acest domeniu.Fără campanii atent gândite și strategii dezvoltate de oameni cu experiență în acest domeniu, aceste crize se pot transforma peste noapte în adevărate dezastre pentru clienți.

Încrederea clienților și a stakeholderilor este câștigată în măsura în care companiile reușesc să gestioneze o criză. În astfel de situații este esențial ca societățile și persoanele afectate să gestioneze situația în așa fel încât aceștia să dețină controlul asupra desfășurării evenimentelor.

AMICOM Consulting & Strategy poate contribui la minimizarea și eliminarea daunelor reputaționale cu ajutorul comunicării proactive de criză, care păstrează încrederea clienților, a angajaților, a partenerilor și a altor grupuri de părți interesate.

Odată cu tehnologizarea și cu indispensabilitatea rețelelor sociale, orice știre poate deveni virală instant, iar organizațiile trebuie să fie pregătite să răspundă oricărei crize de relații publice rapid și eficient, folosind toate platformele disponibile.

Booz Allen Hamilton

AMICOM Consulting & Strategy a oferit, în parteneriat cu Edelman și cu Booz Allen Hamilton, servicii de relații publice și de branding de țară pentru industria de IT&C din România. Oferind servicii de consultanță globală de top, Booz Allen Hamilton are în prezent peste 18.000 de angajați care deservesc clienți pe șase continente. Compania americană este singura care consiliază deopotrivă și guverne, și clienți comerciali, în rezolvarea problemelor dificile. Booz Allen este specializată în servicii precum: consultanță în strategie de business, operațiuni sau IT&C.

Obiectivele principale ale proiectului coordonat de către AMICOM Consulting & Strategy, împreună cu Booz Allen, pentru Guvernul României au fost:

  • Poziționarea internațională corespunzătoare a industriei de IT&C din România, cu accent pe potențialul de dezvoltare al domeniului.
  • Maximizarea acoperirii industriei de IT&C în presa internațională. În acest sens, echipa AMICOM Consulting & Strategy a menținut relații media cu trusturi locale și internaționale, printre care și Associated Press, Reuters, Mediafax și Agerpres. Întâlnirile regulate cu jurnaliștii specializați pe industria IT au asigurat poziționarea corespunzătoare în presa locală și internațională.
  • Participarea la târguri internaționale de IT alături de industria din România și informarea jurnaliștilor și a părților interesate în legătură cu performanțele și planurile firmelor de IT.

Pentru a îndeplini obiectivele, echipa AMICOM Consulting & Strategy a demarat o cercetare de piață, pentru a avea informații concrete despre potențiala poziționare a industriei de IT. Apoi, odată cu conturarea unei strategii, echipa a organizat o întâlnire cu jurnaliștii specializați pe industria IT, care au asigurat o poziționare corespunzătoare. Efectele proiectului coordonat de AMICOM Consulting & Strategy alături de Booz Allen Hamilton pentru Guvernul României au fost ușor de observat la scurt timp după semnarea contractului, având în vedere maximizarea mențiunilor pozitive despre industria IT din România în publicații naționale și internaționale, precum: Associated Press, Reuters, Mediafax și Agrepres.

Chevron

AMICOM Consulting & Strategy a consolidat reputația Chevron în România.

AMICOM Consulting & Strategy a furnizat în perioada 2011-2013 servicii de comunicare pentru compania Chevron, unul din cei mai mari producători și distribuitori de produse petroliere din lume. La momentul respectiv compania americană intenționa să investească în operațiuni în Europa de Est, fiind deja prezentă în peste 100 de țări și având peste 66.000 de angajați.

În relația cu Chevron, AMICOM Consulting & Strategy a fost subcontractată de compania Edelman, iar pitch-ul pentru reprezentarea companiei americane în România a fost câștigat la Londra, unde agenția AMICOM Consulting & Strategy a fost apreciată ca specialist în comunicarea pe teme de energie și în comunicare de criză.

Obiectivele proiectului coordonat de AMICOM Consulting & Strategy pentru Chevron au fost:

  • Consolidarea reputației clientului în România drept un lider mondial în domeniul energiei;
  • Îmbunătățirea relației cu instituțiile publice și obținerea sprijinului acestora pentru proiectele pe care compania intenționa să le desfășoare în România;
  • Maximizarea coverage-ului pozitiv pentru companie la nivel național;
  • Îmbunătățirea nivelului de înțelegere al factorilor de decizie în ceea ce privește potențialele activități ale Chevron în România, precum și în ceea ce privește domeniul energetic;

Strategia folosită de AMICOM Consulting & Strategy a înglobat capabilitățile de relații publice și de relații cu autoritățile ale agenției. Campania coordonată pentru compania americană a debutat cu studii de piață și strategii cuprinzătoare, pentru a avea o imagine de ansamblu asupra posibilităților de poziționare ale clientului. Apoi următorul pas a fost abordarea decidenților politici relevanți și evidențierea întregului spectrul de capabilități ale clientului, precum și potențialul economic al acestuia. De asemenea, mesajele media au fost concentrate pe subiecte precum independența energetică, protecția socială și grija pentru mediu. Atragerea dezbaterii publice pe un teren al rațiunii, în care specialiștii din domeniul energetic să-și spună cuvântul, a fost etapa finală a strategiei media elaborată pentru compania Chevron.

Rezultatul campaniei coordonate de AMICOM Consulting & Strategy a fost înțelegerea necesității dezvoltării gazelor de șist în Româna precum și aprobarea explorării.

Hewlett-Packard

AMICOM Consulting & Strategy a furnizat în perioada 2008-2011 servicii de influencers marketing și product marketing communications pentru Hewlett-Packard.

Compania Hewlett-Packard, cunoscută și sub numele de HP, este o companie IT cu sediul în California specializată în producerea calculatoarelor, laptopurilor, serverelor, imprimantelor etc. HP este cel mai mare vânzător din lume de calculatoare personale, depășindu-l pe rivalul său DELL. În anul 2010, Hewlett-Packard deținea 32,6% din piața mondială de servere. Compania asigură produse pentru procesarea datelor, cât și servicii IT, software și soluții care simplifică utilizarea tehnologiei de către consumatorii casnici și de către firme.

Între 2008 și 2011, AMICOM Consulting & Strategy a asigurat pentru diviziile IPG (Printing Solutions) și PSD (Personal Computing Solutions) ale Hewlett-Packard un program complet de influencers marketing și product marketing communications. Scopul proiectului a fost de ajuta compania americană să intre în contact și să stabilească relații constructive cu jurnaliștii și cu influențatorii.

Obiectivele principale ale proiectului coordonate de AMICOM Consulting & Strategy pentru Hewlett-Packard au fost:

  • Crearea unei relații bazată pe încredere între HP și jurnaliștii și influențatorii specializați pe industria high-tech;
  • Campanii strategice cu scopul de a loializa clienții HP, precum și evidențierea calităților produselor partenerului nostru;
  • Maximizarea acoperirii pozitive pentru companie americană;

Strategia folosită de AMICOM Consulting & Strategy în proiectul coordonat pentru compania americană a debutat cu un mapping al jurnaliștilor și influențatorilor din industria high-tech. Următorul pas al strategiei a fost abordarea persoanelor de interes pentru companie, cu scopul de a le evidenția întregul spectru de capabilități ale HP. Datorită întâlnirilor organizate împreună cu jurnaliștii și influențatorii, relațiile dintre compania americană și părțile interesate au evoluat rapid spre o colaborare bazată pe încredere.

BAE Systems

AMICOM Consulting & Strategy a consolidat imaginea companiei britanice BAE Systems în România.

BAE Systems este cea mai mare companie britanică din industria apărării, cu peste 88.000 de angajați și un profit de peste £1 miliard în anul 2006. Compania a fost înființată în 30 noiembrie 1999 prin fuzionarea vechilor companii British Aerospace (BAE) și Marconi Electronic Systems (MES). BAE Systems este implicată în dezvoltarea, livrare și întreținerea de sisteme de apărare pe uscat, aer sau apa, fiind cea mai mare companie de tehnologie pentru apărare din lume. AMICOM Consulting & Strategy a furnizat servicii de relații publice pentru compania britanică.

Obiectivele proiectului coordonat de AMICOM Consulting & Strategy pentru BAE Systems au fost:

  • Consolidarea reputației clientului în România ca un lider în producția de echipamente militare pentru uscat;
  • Îmbunătățirea relației cu reprezentanții media din România;
  • O mai bună înțelegere a amplitudinii și profunzimii competențelor BAE Systems;
  • Sprijin pentru campania de export a RG 31 pentru România, precum și maximizarea acoperirii pozitive pentru companie.
  • Promovarea vehicului blindat RG31 către audiențele din România;

Strategia folosită de AMICOM Consulting & Strategy a fost construită în jurul jurnaliștilor care nu fuseseră anterior influențați de știrile negative despre companie. Mesajele media au fost concentrate pe performanțele tehnice ale vehiculului, nu pe obișnuitele mesaje de vânzare. Prin campanii susținute de publicitate, AMICOM a reușit să crească popularitatea și credibilitatea BAE Systems în România. Media țintă a campaniilor de publicitate a fost formată din jurnaliști specializați în domeniul apărării, de la posturi TV, cotidiane naționale și producători TV.

UPDATE: Ni s-au adus la cunoștință câteva scurte modificări pe care le-am realizat pentru a îmbunătăți claritatea articolului.