Burberry a anunțat că va renunța la arderea produselor care rămâneau nevândute de la un sezon la altul. În plus, compania nu va mai folosi blănuri naturale pentru noile sale colecții, după nenumărate critici venite din partea unor organizații și activiști de mediu.
Casa de modă britanică a distrus, anul trecut, haine şi accesorii nevândute în valoare de 28,6 milioane de lire sterline, o practică adoptată de numeroase mărci de lux, pentru a-şi proteja brandul şi a evita ca produsele să fie vândute ieftin. În ultimii cinci ani, marfa distrusă s-a ridicat la o valoare totală de peste 105 milioane de lire sterline. Burberry și-a apărat anterior practica, motivând că energia generată de arderea acestor produse a fost colectată, făcând astfel procesul sigur pentru mediu. Compania spune acum că va reutiliza, repara, dona sau recicla toate produsele care nu mai pot fi puse la vânzare.
Burberry este prima companie mare care a decis să pună capăt distrugerii produselor nevândute. „Luxul modern înseamnă a fi responsabil din punct de vedere social și ecologic”, a declarat directorul general, Marco Gobbetti. „Această credință este esențială pentru noi la Burberry și cheia succesului nostru pe termen lung”, a punctat acesta.
În ceea ce priveşte blănurile, producătorul de îmbrăcăminte și accesorii de la Londra se alătură astfel altor importante branduri de modă, precum Armani, Calvin Klein, Hugo Boss, Ralph Lauren şi, mai recent, Versace, care au renunţat deja la aceste produse. Drept urmare, colecția de debut a noului designer de la Burberry, Riccardo Tisci, nu va conține blănuri reale, iar utilizarea acestora în produsele existente va fi eliminată treptat, a mai spus compania.
(sursă foto: news.com.au)