Casa de modă Dolce & Gabbana este acuzată de rasism Magazin

Casa de modă Dolce & Gabbana este acuzată de rasism

Casa italiană Dolce & Gabbana a anulat marele show de modă care urma să aibă loc în China din cauza unui spot publicitar postat pe rețelele sociale, informează CNN. Videoclipurile prezintă încercarea unui model cu trăsături asiatice de a mânca pizza și paste folosind bețișoarele chinezești, sub îndrumarea unei voci masculine. Intenția brandului de modă era să își promoveze evenimentul prin combinarea elementelor culturale din China și Italia, însă totul a eșuat. Utilizatorii online au reacționat negativ la doar câteva secunde de la publicare, acuzând casa de modă de rasism.

Din cauza reacțiilor acide din mediul online, Dolce & Gabbana a anulat evenimentul  de modă cu câteva ore înainte. „The Great Show va fi amânat pentru o dată ulterioară din anumite motive. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create”, au transmis reprezentanţii casei de modă italiene pe reţeaua de socializare chineză Weibo.

Situația s-a înrăutățit când creatorul de modă, Stefano Gabbana s-a plâns pe Instagram de criticile oamenilor, aducând remarci împotriva Chinei și a poporului chinez. Atât Stefano Gabbana, cât și brandul de lux Dolce & Gabbana au postat mesaje care spun că conturile lor de Instagram au fost piratate. Gabbana a publicat pe Instagram o poză în care a specificat clar că nu el a trimis acele mesaje.

Videoclipurile casei de modă au fost publicate pe Facebook și Twitter, precum și pe contul Weibo din China. Cele trei spoturi de 40 de secunde au fost create pentru a promova „The Great Show”, fiind un „tribut adus Chinei”.

Primul episod, prezintă o femeie într-o rochie roșie care încearcă să mănânce pizza folosind bețișoare chinezești, având pe fundal muzică chinezească. Naratorul încearcă să ofere sfaturi, cum ar fi „nu încercați să folosiți bețișoarele precum cuțitele” și „folosiți bețișoarele pe post de clești”.

În al doilea și al treilea clip publicitar același model încearcă să mănânce cannoli și spaghetti. Naratorul rostește greșit numele brandului, iar utilizatorii din China au interpretat acest lucru ca fiind o batjocură la modul în care chinezii pronunță Dolce & Gabbana.

Sursă foto