Pe scenă se află, în general, două tipuri de oameni: există artiștii și există prefăcuții. Asta se întâmplă peste tot în lume, iar, slavă Domnului, România nu face excepție de la această regulă. Când vine vorba despre Delia Matache, însă, lucrurile sunt destul de limpezi pentru oricine are un oarecare simț al esteticului: Delia este o artistă cu majusculă, oricât de tare ar striga invidia din piepturile unora prin diverse colțuri uitate de lume ale internetului.
Anul 2018 a reprezentat, din nou, o explozie de culoare în ceea ce o privește: Du-te-mă, Despablito și Acadele (cea din urmă lansată chiar astăzi) au invadat ritmurile din căștile românilor și au revărsat tone de culoare și dulciuri pe YouTube. Și, parcă, e puțin cam mult.
Acadele, cel mai nou single al Deliei, care vine în promovarea seriei de trei concerte pe care artista le va susține la Sala Palatului din București (14,15, 16 noiembrie) a fost lansat astăzi și nu putem spune că ne-a dezamăgit neapărat, dar parcă a insistat pe aceeași placă pe care Delia ne-a tot servit-o de ceva vreme: multe culori, ritm alert, versuri îndrăznețe cu semnificație ascunsă, laitmotivul mâncării: „La filmările clipului s-a folosit o jumătate de tonă de zahăr din care s-a construit o piscină din zahăr, plină cu bile multicolore. Pe lângă cele 500 de kg de zahăr, s-au mai utilizat încă 10 kg de bomboane m&m, 15 kg marshmellows, 20 kg bomboane, 30 kg tort, 100 cupcakes, 150 acadele.”
Sigur, totul arată impecabil, iar, la o adică, dai și din picior puțin pe melodie. Numai că, pentru unii, e puțin prea mult. Parcă am fi preferat să o vedem pe Delia cum se liniștește puțin, trage niște aer în piept și pregătește un nou Verde Împărat, Fata lui Tata sau Cine M-a Făcut Om Mare. Dacă acum a ratat ocazia să o facă, în 2019 probabil că nu va avea încotro. Nu de alta, dar crește glicemia.