Un bărbat riscă doi ani de închisoare în Thailanda după ce a postat online recenzii negative hotelului unde a fost cazat.
The Sea View Resort din Koh Chang, Thailanda, l-a acuzat pe Wesley Barnes de „o campanie calomnioasă” din cauza recenziilor negative publicate de acesta și a depus plângere poliției în temeiul legilor dure ale defăimării din țară.
Resortul a anunțat că recenziile dure aduse de fostul client sunt false și dăunează reputației hotelului. „Proprietarul a depus o plângere în care spune că acuzatul a postat review-uri nedrepte la adresa hotelului pe site-ul TripAdvisor”, a comunicat poliția locală agenției AFP.
Barnes a fost arestat luna aceasta și ținut în închisoare timp de două nopți, înainte de a fi eliberat pe cauțiune.
Incidentul, care a avut loc în iunie, a pornit de la o ceartă declanșată după ce Wesley Barnes a vrut să aducă în restaurantul hotelului propria sa sticlă de alcool. Un comunicat al hotelului spune că Barnes „a provocat gălăgie” și a refuzat să plătească o taxă de dop la care restaurantul a renunțat până la urmă, când managerul a intervenit.
Ulterior, Barnes a scris online recenzii negative hotelului, menționând că managerii „tratează personalul ca sclavi” și comparând stațiunea cu „sclavia modernă”.
„Am ales să depunem o plângere pentru a-l descuraja, pentru că ne-am dat seama că ar putea continua să scrie review-uri negative săptămâni la rând în viitorul apropiat”, a anunțat compania. „În ciuda numeroaselor eforturi de a-l contacta pentru a rezolva problema pe cale amiabilă, vreme de o lună, a ales să ne ignore. Ne-a răspuns abia când a fost notificat de autorități privind plângerea depusă”.
Wesley Barnes a declarat pentru BBC că acel review nu a fost niciodată publicat, deoarece încălca regulile TripAdvisor. Bărbatul a mai spus că și-a pierdut locul de muncă din cauza incidentului și s-a declarat îngrijorat că publicitatea acordată cazului îi va reduce șansele să-și găsească un alt loc de muncă în viitorul apropiat.
Mai multe persoane și-ar fi anulat rezervările și conducerea hotelului ar fi primit întrebări despre felul în care își tratează angajații, după publicarea review-urilor lui Wesley Barnes. Managementul resortului susține că i-a comunicat lui Barnes că nu va depune plângere dacă se va opri din a scrie noi review-uri „false”.
„Primirea multor review-uri false într-o perioadă scurtă de timp poate afecta o afacere, în special în această perioadă dificilă”, a anunțat resortul.
Defăimarea este o infracțiune penală în Thailanda, cu o pedeapsă maximă de doi ani de închisoare, împreună cu o amendă de 200.000 baht (5.402 Euro). Grupurile care luptă pentru drepturi au avertizat de mult că legea este severă și că este folosită pentru a reduce la tăcere activiștii și jurnaliștii.
Citește și: Pedeapsa primită de cei care nu vor să poarte mască