Nike, campanie cu scandal și cu deloc ușoare accente politice Business

Nike, campanie cu scandal și cu deloc ușoare accente politice

În iulie 1988, Nike a lansat prima reclamă sub sloganul „Just Do It”. Acum, compania se confruntă cu un scandal uriaș în Statele Unite, după ce l-a ales drept imagine pe Colin Kaepernick, primul jucător de fotbal american care a îngenuncheat în timpul imnului național, în semn de protest împotriva rasismului și a violenței poliției față de comunitatea de culoare din SUA.

În noua campanie Nike, care marchează 30 de ani de la lansarea celebrului slogan, pe chipul, în alb și negru, al fostului quaterback la San Francisco 49ers se poate citi mesajul: „Crede în ceva. Chiar dacă asta înseamnă să sacrifici totul”.

Zeci de mii de oameni nemulțumiți s-au filmat în timp ce își distrugeau hainele produse de companie, iar acțiunile gigantului american au scăzut cu 3 procente într-o singură zi.

Potrivit ESPN, firma de echipament sportiv  a semnat un contract cu Kaepernick în anul 2011 și continuă să îl finanțeze, cu toate că ceilalți sponsori au renunțat deja să mai colaboreze cu fostul jucător de fotbal american. El nu a mai reușit să își găsească echipă după expirarea contractului său cu San Francisco, la începutul anului 2017.

Manifestul lui Kaepernick, denumit „Take a Knee”, a atras atenția liderului de la Casa Albă. Trump a declarat că gestul, care a fost imitat de mai mulți jucători din Liga Profesionistă de Fotbal American (NFL), este unul lipsit de respect și o insultă față de drapel și țară.

Însă, pe lângă valul de reacții negative, furie și indignare, campania Nike se bucură de susținerea altor doi mari sportivi: Serena Williams și noul star al formației Los Angeles Lakers, Lebron James.

(sursă foto: independent)