Piața berii a crescut în pandemie. Obiceiul de consum s-a schimbat. Business

Piața berii a crescut în pandemie. Obiceiul de consum s-a schimbat.

Piața berii a rămas stabilă în 2020. S-a înregistrat o creștere cu 0,5% în volum, până la 16,75 milioane hectolitri, se arată în raportul anual al Asociației Berarii României, citat de Agerpres.

Pandemia și restricțiile apărute la nivel național au afectat sectorul ospitalității. În acest sens, comportamentul de consum s-a schimbat.

„2020 a fost un an cu multe provocări pentru societate şi pentru piaţa de bere din România. Restricţiile impuse din cauza situaţiei generate de coronavirus au afectat puternic sectorul ospitalităţii şi, implicit, industria noastră. Pierderile cauzate de închiderea HORECA au fost compensate parţial de achiziţiile din comerţul cu amănuntul, mutându-se consumul de bere acasă, precum şi de faptul că a fost un an cu vreme bună. Totodată, presupunem că piaţa s-a menţinut la nivelul anului anterior şi datorită faptului că mulţi români din afara ţării, din cauza restricţiilor din statele unde îşi desfăşurau activitatea, au revenit pentru o perioadă acasă, au stat alături de familie şi şi-au petrecut aici concediile”, a declarat Dragoş Constantinescu, preşedintele Asociaţiei Berarii României, într-un comunicat de presă.

Românii au preferat ambalajele nereturnabile

Pe piața berii, s-a înregistrat și o creștere în ceea ce privește ambalajele, mai exact sticla nereturnabilă. Consumatorii din România au optat pentru ambajale de unică folosință. Acest lucru a fost din cauza închiderii teraselor și restaurantelor. În anii de înainte de pandemie, berea servită în sectorul horeca genera 443 milioane de euro în economia românească. Anul trecut a generat doar 241 milioane de euro.

„Pe fondul crizei sanitare, din dorinţa de a păstra distanţarea socială şi de a evita călătoria necesară returnării ambalajelor, românii au optat în 2020 pentru ambalajele de unică folosinţă, fie că vorbim de sticlă sau de plastic. Astfel, sticla nereturnabilă a înregistrat o creştere de 58% faţă de 2019. Acest lucru a fost datorat în mare măsură de oprirea sau diminuărea activităţii în Horeca. Ambalajul tip PET a avut un avans de 2,2%, ceea ce marchează o contra-tendinţă, după 5 ani de scădere constantă, în care a pierdut 9 puncte procentuale din ponderea deţinută între ambalaje”, a adăugat Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României.

Citește și Lista E-urilor periculoase din alimente.

Sursa foto