Starbucks a deschis prima cafenea gândită special pentru persoanele surde sau cu deficiențe de auz, unde toți angajații sunt fluenți în limbajul semnelor.
Cafeneaua, prima de acest tip din Statele Unite, a fost deschisă în apropierea Universității Gallaudet, o instituție privată pentru studenții cu probleme parțiale de auz sau care nu aud deloc.
Angajații poartă șorțuri diferite, în funcție de capacitatea lor de auz. Cei care nu aud deloc, poartă un șorț special, creat de un furnizor care are, de asemenea, astfel de deficiențe și pe care este brodat logo-ul Starbucks, sub care este imprimată traducerea acestuia în limbajul semnelor. Iar cei care nu au deficiențe de auz, poartă șorțuri standard cu o insignă pe care scrie „I sign”, prin care le reamintesc tuturor că și ei știu limbajul semnelor.
Deși cafeneaua a fost gândită, în principal, pentru persoanele surde, clienții care nu au probleme cu auzul sunt bineveniți și pot inclusiv să învețe limbajul semnelor. Pentru a comunica cu angajații, aceștia pot folosi tabletele digitale disponibile în cafenea.
Roberta J. Cordano, președinta Universității Gallaudet, consideră că rolul unei astfel de cafenele este unul extrem de important, deoarece crește gradul de conștientizare cu privire la comunitatea persoanelor hipoacuzice, promovând toleranța față de acestea și integrarea lor în societate.
„Decizia Starbucks de a deschide o cafenea axată pe limbajul semnelor în Washington ajută la crearea unui mediu accesibil pentru membrii comunității și, totodată, oportunități de angajare și avansare pentru aceștia”, a declarat Cordano. „Ca lider de piață la nivel mondial, Starbucks poate fi un exemplu pentru alte companii, de la cafenele la restaurante”, a adăugat președinta instituției americane.
Cafeneaua din Washington a fost inspirată de o alta similară, deschisă de Starbucks în Kuala Lumpur, Malaezia, în 2016.
(sursă foto: ABCnews)