Platforma financiară globală Revolut a furnizat date despre cheltuieli și despre comportamentul de consum al utilizatorilor pe timpul stării de urgență. Cheltuielile cele mai mari s-au înregistrat în sectorul de îmbrăcăminte, dar și în cel de cosmetice și îngrijire personală.
Datele reflectă comportamentul de consum al utilizatorilor Revolut din România, în perioada 15 martie – 15 mai 2020, în comparație cu lunile precedente.
Comportamentul de consum al românilor în starea de urgență
Starea de urgență a schimbat modul în care românii fac cumpărături, îndreptându-se tot mai mult spre shopping-ul online. De asemenea, s-a schimbat și modul în care românii își plătesc facturile. Tot mai mulți oameni au renunțat la plata în numerar și au făcut tranzacții online folosind cardul bancar.
Sectorul de fashion a crescut cu 204%
Pe parcursul stării de urgență, utilizatorii Revolut au făcut cheltuieli în valoare de 1,2 milioane de euro pe haine și accesorii cumpărate online. Numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213% mai mare față de cea înregistrată în lunile anterioare.
În topul preferințelor s-a clasat brandul Zara, unde numărul tranzacțiilor a crescut cu 1263%. Reserved a fost pe locul al doilea în preferințele utilizatorilor, înregistrând o creștere de 94% a numărului tranzacțiilor.
About You a înregistrat o creștere de 83% a numărului tranzacțiilor, urmat de H&M cu o creștere de 42%.
Revolut: Cheltuieli majore în sectorul de cosmetice și îngrijire personală
Chiar dacă saloanele de înfrumusețare au fost închise pe perioada stării de urgență, oamenii s-au adaptat și au comandat pe internet produsele necesare de îngrijire personală. Conform datelor furnizate de Revolut, românii au cheltuit în acest sector peste 1,27 milioane de euro, cu o creștere de 205% a numărului de tranzacții și o valoare mai mare cu 289%.
Românii, interesați de divertismentul online
Cheltuielile pentru divertismentul online au depășit 17 milioane de euro în timpul stării de urgență, cu tranzacții care depășesc 74%. Jocurile online au fost cele mai achiziționate din acest sector, companiile de profil înregistrând creșteri istorice.
Activision Blizzard conduce acest segment, înregistrând un număr al tranzacțiilor cu 436% mai mare în comparație cu perioada precedentă, iar valoarea acestora a crescut cu 424%. Microsoft Xbox a înregistrat o creștere cu 276% a tranzacțiilor, iar Steam Games se afla pe locul al treilea cu o creștere a tranzacțiilor cu 223%.
Citește și Schimbări în Capitală: nou proiect introdus de STB.