Pandemia a grăbit digitalizarea în întreaga lume, însă România se află pe ultimul loc din Uniunea Europeană la competențe digitale. Studiul realizat de către Frames & Factory 4.0 a demonstrat că țara noastră se confruntă cu un paradox: are printre cele mai bune conexiuni de internet din lume, o industrie software competitivă, însă la capitolul uman se află în ,,Evul Mediu digital’’.
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privinţa participării angajaţilor la cursurile de educaţie şi training, arată și datele Eurostat. Conform acestora, 1,6% dintre angajaţi au urmat astfel de forme de formare profesională, în 2019. Spre comparaţie, în Suedia, procentul este de 37%, în Elveţia de 39,4%, iar media Uniunii Europene este de 14,8%. În Bulgaria, procentul angajaţilor care au urmat cursuri de pregătire a fost de 2,3%, în Polonia de 7,7%, iar în Ungaria de 7,3%.
La nivel de competențe digitale, România se situează pe ultimul loc în UE, cu 10% dintre persoane.
,,Pentru majoritatea românilor, competenţele digitale se traduc în operaţiunile uzuale precum folosirea anumitor instrumente TIC -Tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor (dispozitive şi aplicaţii software) dar competenţa digitală este definită ca un cumul de abilităţi, cunoştinţe şi atitudini. În această perspectivă devine mai important modul în care folosim instrumentele TIC pentru a căuta informaţii, pentru a crea conţinut digital, pentru a comunica eficient şi extrem de important pentru a desfăşura toate aceste activităţi în siguranţă şi având spirit critic în alegerea surselor credibile de informaţii’’, a explicat Marius Hărătău, CEO FACTORY 4.0.
Citește și Cu ce scop a achiziționat IKEA aproape 4.400 hectare de pădure?