BBC
Ticketmaster, unul dintre cele mai mari site-uri de achiziționare bilete la evenimente din lume, a anunțat că va închide site-urile Seatwave și Get Me In, ca urmare a unei campanii de luptă împotriva bișnițarilor.
Site-urile, care permit utilizatorilor să vândă bilete la suprapreț, au fost frecvent exploatate la capacitate maximă de așa ziși „vânzători profesioniști”, care majorează prețurile biletelor de acces de câteva ori.
„Știm că fanii s-au săturat să îi vadă pe alții cum cresc prețurile biletelor și le vând pe site-urile de specialitate pentru a face profit, așa că am luat decizia de a interveni în acest caz”, a declarat Andrew Parsons, directorul biroului Ticketmaster din Regatul Unit.
Cele două site-uri urmează a fi închise definitiv în luna octombrie. În locul acestora, utilizatorii vor putea vinde bilete direct pe platforma Ticketmaster, la fel de ușor precum o făceau pe Seatwave și Get Me In. Numai că, spre deosebire de actualul sistem, acestora li se va permite să încaseze doar prețul original al biletului sau mai puțin.
În același timp, reprezentanții site-ului Ticketmaster au declarat că distincția dintre biletele noi și cele revândute de alte persoane se va face în mod clar, pe site. În momentul în care cineva selectează bilete pentru un concert, o piesă de teatru sau un eveniment sportiv, harta locurilor disponibile va afișa biletele standard în albastru, în timp ce cele revândute vor fi colorate în roz.
Decizia de a întrerupe activitatea Seatwave și Get Me In vine la doar o lună după ce autoritățile irlandeze au susținut o lege care va interzice revânzarea biletelor la o valoare mai mare decât cea tipărită pe acestea.
În același timp, Consiliul Concurenței din Marea Britanie a anunțat că a început o anchetă asupra elvețienilor de la Viagogo, care se ocupă cu revânzarea biletelor la evenimente sportive și culturale în aceleași condiții cu Seatwave și Get Me In.
Astfel că Ticketmaster a simțit pericolul din această nișă și a preferat să iasă din afacere înainte ca acestea să fie declarată ilegală de autorități.
Artiști precum Ed Sheeran și Adele au ales de curând site-ul Twickets drept partener oficial pentru turneele lor, un scenariu pe care Ticketmaster vrea să îl copieze. Twickets pemrite utilizatorilor să adauge la suma inscripționată pe bilet maximum 10% în plus.