Din gama foarte variată de spectacole din București, patru piese de teatru se disting în mod deosebit. Două sunt puse în scenă la Teatrul Bulandra, unul la Teatrul Național și unul la Teatrul Metropolis.
În cele ce urmează, vă invităm să aflați care sunt cele mai în vogă patru piese de teatru din București pe care nu trebuie să le ratați.
Richard al III-lea, Teatrul Bulandra
Pus în scenă de celebrul Andrei Șerban, unul dintre cei mai cunoscuți regizori de teatru din lume, Richard III este un spectacol eveniment.
Richard al III-lea este una din piesele de tinerețe ale lui Shakespeare, care a fost jucată prima oară la Londra aproximativ în 1593. Dar de atunci personajele, în frunte cu Richard, nu și-au pierdut nimic din fascinația pe care au avut-o.
Richard face parte din seria de așa-ziși „monștri amorali” shakespearieni, împreună cu Iago, Edmund și Lady Macbeth. Oare personajul acesta monstrous, Richard, poate fi umanizat?!
Din distribuție fac parte, printre alții, Marius Manole și George Ivașcu.
Pădurea Spânzuraților, Teatrul Național București
Spectacolul lui Radu Afrim după Pădurea spânzuraților a lui Liviu Rebreanu își propune să se adreseze în primul rând tinerilor. Reinterpretând o operă majoră a literaturii române, regizorul o transpune în universul său imaginativ și îi descoperă sensuri noi.
„Nu vreau să pun în scenă cartea lui Rebreanu, vreau să chestionez puțin ce s-a întâmplat cu noi în suta asta de ani și unde suntem…” a explicat într-o recentă întâlnire cu presa Radu Afrim.
Corionalus, Teatrul Bulandra
Această megaproducție reprezintă ultima piesă a regizorului Alexandru Darie, care s-a stins în acest an la vârsta de 60 de ani. Un spectacol cu adevărat grandios, după un text de William Shakespeare, cu Șerban Pavlu în rol principal.
„Coriolanus” marchează revenirea lui Alexandru Darie la teatrul politic. Este un spectacol cu trimiteri foarte concrete la actualitate.
Zbor deasupra unui cuib de cuci, Teatrul Metropolis
Romanul – cult „Zbor deasupra unui cuib de cuci”, de Ken Kesey, a fost considerat cea mai importantă operă literară despre sistemul instituțiilor psihiatrice din America.
În montarea lui Victor Ioan Frunză, o piesă despre lupta pentru putere devine suport pentru un spectacol – manifest despre libertate. Beneficiind de o nouă traducere și de muzică live, piesa este un „spectacol de trupă” ce amintește de marile montări ale anilor ʼ80.