Uber pariază pe scutere și biciclete Business

Uber pariază pe scutere și biciclete

Uber a anunțat că intenționează să se concentreze mai mult pe diviziile sale de biciclete și scutere electrice, în detrimentul mașinilor, chiar dacă această decizie ar putea afecta profiturile companiei.

„Pe termen scurt, din punct de vedere financiar, poate că nu este o victorie pentru noi, dar din punct de vedere strategic pe termen lung, credem că este exact direcția spre care vrem să ne îndreptăm”, a declarat Dara Khosrowshahi, CEO-ul companiei de car-sharing, pentru publicația Financial Times. În viziunea sa, modurile individuale de transport, precum scutere sau biciclete, sunt mai potrivite pentru călătoriile prin oraș. De asemenea, acesta este de părere că, astfel, clienții Uber vor folosi aplicația mai frecvent pentru călătorii mai scurte.

Compania face mai puțini bani dintr-o cursă cu bicicleta, comparativ cu aceeași distanță parcursă cu mașina, însă Khosrowshahi este încrezător că numărul de călătorii pe distanțe scurte va crește.

Uber a lansat divizia de biciclete electrice în ultimul an, după ce a achiziționat cu peste 100 de milioane de dolari o companie de tip start-up numită JUMP Bikes. Aceste servicii de ride-sharing sunt disponibile în opt orașe din SUA, inclusiv New York și Washington. Potrivit unor surse, serviciul urmează să fie lansat în curând și în Berlin. În plus, Uber a încheiat un parteneriat cu compania americană Lime, specializată în închirierea de biciclete și scutere electrice. Modurile de transport alternativ sunt ideale în orașe foarte aglomerate și poluate, unde mașinile abia mai au loc.

Uber a pierdut anul trecut 4,5 miliarde de dolari, de la 2,8 miliarde în 2016, în mare parte din cauza serviciilor de transport cu biciclete și livrare de mâncare (Uber Eats) recent introduse în aplicație, care i-au adus companiei cele mai mari pierderi în 2017.

(sursă foto: bizis)