Deutsche Welle
Proprietarul hotelului a argumentat prin faptul că acum este nevoit să schimbe toate încuietorile din clădire. Un oficial al guvernului austriac a catalogat această solicitare drept una „complet dubioasă”.
Un bărbat din Austria a fost șocat să afle că are de plătit o factură de 10.365 de euro către o agenție de recuperat creanțe după ce a pierdut cheia hotelului, a anunțat presa austriacă miercuri. Potrivit cotidianului zilnic Tiroler Tagezeitung, cheia era concepută pentru a descuia toate ușile din clădire, iar acum proprietarul spune că toate încuietorile din clădire trebuie înlocuite.
„Dacă pierzi o cheie, ești nevoit să o înlocuiești. Asta nu se poate discuta”, a spus Christian Schuster-Wolf, care lucrează pentru Agenția de Protecție a Consumatorului, dar „un proprietar al unui hotel poate cere daune numai în valoare de cât se ridică paguba”.
Proprietarul hotelului de la granița cu Ungaria a declarat că, în total, costurile de înlocuire ale încuietorilor se ridică la 6,334 de euro, dar că încă 3,000 de euro sunt necesari pentru a acoperi cheltuielile din timpul înlocuirilor acestora.
Pentru Christian Wolf, acesta este un exemplu clar despre cum un hotelier încearcă să se folosească de neglijența clientului său: „Nu există nicio bază legală care să susțină pretențiile proprietarului, care are un comportament complet dubios”.
Protecția Consumatorului a promis că îl va asista pe client, care se pare că va avea totuși câștig de cauză: atâta timp cât nu a fost înștiințat despre caracteristicile speciale ale cheii, nu poate fi tras la răspundere pentru neglijență foarte mare.