Mai mulți producători de automobile au în plan să implementeze piese de mașină tipărite cu ajutorul imprimantelor 3D, însă compania Volkswagen este sigură că va utiliza această metodă pentru propriile produse. Potrivit unei declarații din partea producătorului german de autoturisme, aceast procedeu de obținere a pieselor de mașină este mult mai rapid și mai simplu. Volkswagen a anunțat că va folosi imprimantele 3D pentru producerea unor piese auto, cum ar fi schimbătorul de viteze. Compania speră să înceapă tipărirea produselor în decurs de doi, până la trei ani, informează The Drive.
Imprimarea 3D pentru produsele metalice
Tehnologia de printare a metalelor a fost dezvoltată în comun de către compania de tipărire HP, Volkswagen și furnizorul GKN Metal Powder Metalurgy. Cele trei mărci au dezvăluit noul proces de tipărire la Salonul Internațional de Manufacturare Technology din Chicago.
Ca și alte forme de tipărire 3D, HP Metal Jet este un proces „aditiv”, în care materialul este adăugat strat cu strat. În acest caz, materialul este o pulbere metalică combinată cu un liant. Alte forme de imprimare 3D implică ca materialul să fie topit cu un laser. Cu toate acestea, noul proces dezvoltat de VW și partenerii săi folosește o parte completă de material.
Volkswagen va utiliza tehnologia 3D pentru producția de masă
Imprimarea 3D este deja adoptată pentru piese sau prototipuri unice, însă Volkswagen consideră că acest nou proces va permite producerea pieselor la scară largă. Acest lucru nu mai duce la bugete mari pentru scule și timp irosit, a remarcat VW. În ciuda beneficiilor potențiale, producătorul de automobile menține așteptările realiste sub control.
„Un întreg vehicul nu va fi fabricat de o imprimantă 3D în curând, chiar dacă numărul și dimensiunea imprimantelor 3D va crește semnificativ”, a declarat Martin Goede, șef de planificare și dezvoltare tehnologică la VW. „Scopul nostru este de a integra cât mai repede piesele tipărite 3D în următoarea generație de vehicule. Pe termen lung, ne așteptăm la o creștere continuă a numărului de unități, a dimensiunilor pieselor și a cerințelor tehnice. ”
(Sursă foto: Volkswagen Newsroom)