Compania ungurească Wizz Air are întârzieri de zici de ore și multe curse anulate, distrugând astfel vacanțele a mii de români.
Din informațiile care au ajuns la noi la redacție, compania Wizz Air a acceptat să facă mai multe curse pe zi în Europa, deși nu are suficiente aeronave sau personal. Aceste probleme nu sunt de ieri sau de azi. Cei care au zburat cu compania Wizz au mai trecut prin momente neplăcute, doar că aceste probleme au început să fie foarte evidente imediat după pandemia Covid-19. Din cauza scăderii considerabile a numărului de zboruri, conducerea Wizz Air a decis să disponibilizeze din personal și nu a mai reușit să facă față atunci când cererea a început sa crească.
Compania se declară a fi una low-cost, dar prețurile concurează fără probleme cu cele ale companiilor aeriene mari din lume. Explicațiile pe care și le dau cei care acceptă să plătească astfel de sume pentru un zbor low-cost sunt destul de puerile, ei consideră că a crescut prețul combustibilului sau că Wizz Air încearcă să reangajeze personal care cere mult mai mulți bani acum.
Weekendul 7-9 iulie a fost unul de coșmar pentru conaționalii noștri. Vineri 7 iulie, o aeronava Wizz Air care urma să decoleze către Lisabona, a avut 8 ore întârziere: Pasagerii au fost nevoiți să stea minim 10 ore în aeroport pentru a aștepta să decoleze către destinație.
A doua problemă a apărut sâmbătă 8 iulie. Conform celor de la libertate, o aeronavă care transporta 200 de persoane de la București spre Sardinia, operată de acceași companie ungurească, a suferit o defecțiune minoră, și pilotul a luat decizia de a ateriza de urgență la Roma. „Unul dintre pasagerii avionului, Laurențiu Tufan, a spus la Digi24 că momentan nu știe nimic. „Suntem în aeroportul din Roma și așteptăm. Nu au reprezentanți WizzAir. Trebuie să ne întoarcem, să trecem iar prin check-in, securitate”, a afirmat el. Acesta a susținut că aeronava a avut probleme încă de la București și că avionul a plecat cu câteva ore de întârziere. Oamenii ar vrea să continue călătoria spre Sardinia pentru că se tem că ar putea pierde și biletele de întoarcere, dar nu au reușit să dea de reprezentanții companiei low-cost, mai scrie sursa citată. ”
Citeşte întreaga ştire: Avion Wizz Air cu turişti români care mergeau în Sardinia, aterizare de urgenţă la Roma
În aceeași zi, turiști români aflați în Napoli așteptau avionul companiei Wizz Air să-i ducă acasă. Înainte de îmbarcare au fost anunțați că zborul a fost amânat cu 2 ore, după cu încă două, iar ulterior a fost anulat. Pasagerii nu au primit nicio explicație și nici nu li s-a oferit ca alternativă alt zbor. Mulți dintre ei erau cu copii mici și au fost nevoiți să doarmă pe jos în aeroport neavând posibilitatea să cumpere cazare la hoteluri în zona.
Cei de la compania aeriana nu par prea afectați de plângerile pe care le primesc, iau în calcul și despăgubiri. Având în vedere prețurile pentru biletele de călătorie, posibilele despăgubiri par să fie infime. Ungurii de la Wizz Air sunt practic încurajat să aibă un astfel de comportament, atâta timp cât romanii încă acceptă să călătorească cu ei și să le achite sume atât de mari pentru zboruri.