Cea mai nutritivă hrană pentru persoanele în vârstă Actual

Cea mai nutritivă hrană pentru persoanele în vârstă

Persoanele în vârstă au cerințe nutriționale speciale, de aceea este esențial să se alimenteze cu cea mai nutritivă hrană care le aducă beneficii.

Iată câteva exemple de alimente sănătoase care sunt bune pentru bătrâni:

Fructe și legume: Fructele și legumele sunt bogate în vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. Cele care au culoarea verde închis, cu frunze verzi, cum ar fi spanacul și varza kale, sunt bogate în minerale, inclusiv vitamina K, A și acid folic. Antioxidanții și fitochimicele găsite în fructele și legumele colorate, cum ar fi fructele de pădure, portocalele, morcovii și cartofii dulci, susțin sănătatea generală. Legumele crucifere, cum ar fi broccoli și conopida, sunt bogate în nutrienți care pot ajuta la prevenirea bolilor cronice.

Proteinele: proteinele sunt esențiale pentru persoanele în vârstă, acestea mențin masa musculară. Ideale sunt carnea de pasăre fără piele, peștele, ouăle, lintea și tofu. Aici ar trebui introduse și surse de proteine pe bază de plante, cum ar fi lintea, quinoa și fasolea, pentru a oferi diversitate și pentru a promova o dietă completă.

Cerealele integrale: acestea sunt bogate în carbohidrați complecși, fibre, vitamine, minerale și substanțe fitochimice. Pot fi consumate produse alimentare precum grâul integral, orezul brun, ovăzul, quinoa și pâinea.Cerealele integrale ajută la menținerea stabilă a nivelului de zahăr din sânge, îmbunătățesc sănătatea digestivă și oferă energie pe durată mai lungă.

Grăsimi sănătoase: grăsimile sănătoase sunt esențiale pentru buna funcționare a creierului, absorbția nutrienților și bunăstarea generală. Trebuie consumat avocado, migdale, semințe, ulei de măsline, somon sau sardine. Acizii grași Omega-3 derivați din pește sau plante pot îmbunătăți sănătatea inimii și funcția cognitivă.

Hidratarea: este foarte importantă pentru persoanele în vârstă, deoarece ajută la îmbunătățirea fluxului sangvin. Cei în vârstă trebuie încurajați să bea multă apă pe parcursul întregii zile și să adauge alimente hidratante precum supe, smoothie-uri și fructe bogate în apă, cum ar fi pepenele verde sau castraveții.

Suplimente de vitamine și minerale: Pe baza nevoilor individuale, sunt necesare anumite suplimente de vitamine și minerale.

În concluzie, o dietă nutritivă pentru seniori ar trebui să includă fructe și legume, surse de proteine slabe, cereale integrale, grăsimi sănătoase, lactate sau înlocuitori, apă și, poate, suplimente de vitamine și minerale. Această strategie bine echilibrată oferă nutrienți esențiali pentru a susține sănătatea generală, menținerea masei musculare, sănătatea oaselor și funcția cognitivă. Seniorii ar trebui să consume cât mai multe din alimentele prezentate mai sus dar în cantități mai mici. Cinci, șase mese pe zi și multa apă. Dacă suferă și de anumite boli ar trebui să discute cu un doctor, să vadă care alimente le sunt permise și care nu.

Citește și Când e bine să luam vitaminele? Înainte sau după masă?

Sursa foto