Ikea face schimbări radicale în legătură cu faimosul catalog Actual

Ikea face schimbări radicale în legătură cu faimosul catalog

După 70 de ani de existență, IKEA va renunța la publicarea celebrului catalog tipărit, difuzat în fiecare an în zeci de milioane de exemplare în întreaga lume, a anunțat luni gigantul suedez.

Ikea a atins momentul de vârf în 2016, când au fost distribuite peste 200 de milioane de exemplare gospodăriilor şi magazinelor din peste 50 de ţări. Confrm unui documentar BBC, acest catalog are cea mai mare publicație din lume, cu mai multe exemplare tipărite decât Biblia sau Coranul.

„Comportamentul consumatorilor s-a schimbat și sunt mai puțini cei care citesc catalogul IKEA decât în urmă cu câțiva ani. Prin urmare, Inter Ikea Systems, francizorul mondial al Ikea, a luat decizia emoționantă, dar rațională de a pune capăt respectuos carierei catalogului Ikea”, a anunțat compania într-un comunicat.

Compania ia această deci decizie deoarece se va axa pe activitatea online, pe măsură ce consumatorii folosesc internetul din ce în ce mai mult și cumpără online. În perioada august 2019 – august 2020, vânzările online ale Ikea au crescut cu 45%.

„Numărul de exemplare a scăzut, dar în paralel am văzut cum oamenii utilizează mai mult site-ul nostru web, aplicaţiile şi social media. Catalogul a devenit din ce în ce mai puţin important”, a declarat Konrad Gruss, directorul operaţional de la Inter Ikea Systems.

Primul catalog a fost lansat de către fondatorul Ikea, Ingvar Kamprad, în 1951. Compania a anunțat că va comemora catalogul cu lansarea unei cărți în toamna anului 2021.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, compania a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, o investiţie de 90 de milioane de euro, care a creat 600 de noi locuri de muncă.

Citește și: Rețete rapide, perfecte pentru masa de sărbători

Sursă foto