Astăzi stăm de vorbă cu cea care a creat Iz de Poveste, un brand prin care amintirile copilăriei prind viață și sunt transpuse în lumânări parfumate. Lumânările sunt realizate din ceară de soia, nontoxică și turnate manual.
Care este povestea brandului Iz de Poveste? Când a apărut și de ce?
Iz de Poveste a pornit ca o soluție personalizată pentru nevoile creatoarei sale. Curând aveam să aflăm că ideea le-a surâs apropiaților, iar de acolo a mai fost doar un pas până să iasă în lume și să devină ceea ce azi meșterim cu mândrie.
Cine se află în spatele acestui brand?
Numele meu este Adriana, am 28 de ani si sunt antreprenor, iar Iz este un hobby tare drag mie și de care mă bucur în fiecare zi.
De unde a pornit pasiunea pentru lumânări parfumate?
A fost cu mine mereu, dar a fost amplificată odată cu explorarea parfumeriei de nișă.
Cum îți găsești inspirația pentru noi combinații de arome? Dar pentru numele deosebite?
Mă inspiră amintirile și sezoanele prin care trecem, în special copilăria și aromele pe care le asociez cu diverse etape ale sale. Numele, la fel, îmi place să miros lumânările și să-mi imaginez un scenariu de acolo.
Care sunt pașii pe care îi urmezi pentru a crea un „iz”? Ce presupune procesul de producție?
Pe lângă testarea extensivă a combinațiilor de ulei/ceară/fitile/vase, începem cu încălzirea cerii de soia, apoi adăugăm aroma și turnăm. Între timp, pregătim și cutiile în care vor pleca izurile către noile case.
Care este cea mai interesantă combinație de arome și care este povestea din spatele acesteia?
Cred că santal și piper negru, mi-a sunat tare fain și a trebui să o încerc. O ador în sezonul rece și în sezonul cald. Face o extraordinară pereche cu terasele și grădina.
Care este cea mai bine vândută aromă din tot ceea ce ai creat până acum?
Oh, greu de stabilit, Pumpkin Spiced Latte toamna și Mosc & Lemn all year round.
Iz de Poveste este o afacere profitabilă sau mai mult o pasiune?
100% este la nivel de pasiune, tot profitul obținut se întoarce în brand. Am un alt business care îmi permite să îmi susțin restul nevoilor.
Care a fost cel mai dificil obstacol pe care l-ai întâmpinat în crearea brandului Iz de Poveste?
Nu pot să spun că am simțit ceva ostil în drumul nostru, însă mi-ar fi plăcut să găsesc o nișă mai primitoare cu care să pot pune umărul la treabă și să ducem zona de handmade în lumina privilegiată care i se cuvine.
Cum va arăta viitorul Iz de Poveste?
Ne place mult poziționarea de brand de nișă și plănuim să rămânem în această zonă, cu distribuție în Cărturești și poate și internațional. Încă dezbatem ideea de a rămâne sub branding în limba română, însă mi-ar plăcea să păstrăm totul așa cum l-am imaginat inițial.
Citește și Bastian Wood – povestea unui brand cu iz transilvănean.