Producătorii auto atenționează că reducerea drastică a emisiilor de CO2 până în 2030 ar avea consecințe grave asupra locurilor de muncă Actual

Producătorii auto atenționează că reducerea drastică a emisiilor de CO2 până în 2030 ar avea consecințe grave asupra locurilor de muncă

The Local

Reglementările europene privitoare la reducerea drastică a emisiilor de CO2 care le este impusă producătorilor de autoturisme sunt considerate ca fiind prea ambițioase și prea dure, consideră directorul executiv al Volkswagen, Herbert Diess.

Săptămâna trecută, oficialul gigantului german din industria auto a declarat că aceste ținte pe care și le-a propus Uniunea Europeană ar putea să ducă la dispariția a nu mai puțin de 100.000 de locuri de muncă din industrie.

Mai exact, Diess a spus pentru cotidianul german Suddeutsche Zeitung că dacă pficialii Uniunii își vor menține propunerea de a scădea emisiile de dioxid de carbon cu 40 de procente între anii 2020 și 2030, atunci „aproximativ un sfert dintre locurile de muncă din cadrul fabricilor noastre s-ar evapora în acest interval de 10 ani, adică un total de 100.000 de posturi”.

Guvernanții Uniunii Europene au căzut de acord la Bruxelles, marțea trecută, pentru a propune ca țintă scăderea cu 35% a emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2030, mai mult decât ceea ce sperau producătorii auto (în speță, 30%).

În vreme ce cancelarul Germaniei Angela Merkel a considerat acest compromis ca fiind unul „acceptabil”, șeful federației germane a producătorilor auto, Bernhard Mattes, a catalogat inițiativa ca fiind mult prea ambițioasă și riscantă în ceea ce privește eventualitatea desființării a multor locuri de muncă.

Diess a mai declarat că, o reducere mai graduală a emisiilor CO2 ar încetini pțin ritmul de creștere a vânzărilor mașinilor electrice, care necesită mult mai puține ore pentru a fi construite și proiectate decât cele care funcționează cu ajutorul combustiei interne.

Tot el a mai precizat și că o descreștere atât de rapidă a emisiilor ar fi greu de suportat de vreme ce până în 2030 mai mult de autoturisme ar fi electrice, cu efecte negative asupra locurilor de muncă din fabrici: „O astfel de reducere drastică ar însemna o revoluție dureroasă mai degrabă decât o tranziție care poate fi administrată ușor. În plus, asta ar însemna că nu vor mai fi găsite autoturisme la prețuri mici în Germania”.

Eforturile pentru a combate schimbările climatice se află pe agenda principală a lumii în această perioadă, după de experții Națiunillor Unite au avertizat cu privire la măsurile drastice ce trebuiesc implementate pentru a evita ca temperaturile globale să crească cu mai mult de două grade celsius, conform cu acordul de la Paris din 2015.

foto