Logo-urile sunt peste tot, însă nu mulți oameni știu ce reprezintă ele de fapt. Pe lângă creativitatea compoziției grafice, culorile reprezentative sau fonturile specifice, multe din logo-urile celebre ascund mesaje secrete.
Iată 10 logo-uri celebre care au semnificații ascunse:
1. Apple
Unul dintre cele mai celebre logo-uri din lume își are originile în povestea mărului mușcat de Eva în Grădina Edenului. Mărul reprezintă fructul din Copacul Cunoașterii. Rob Janoff, designerul care a creat logo-ul vine cu o explicație mult mai simplă: „Am ales silueta unui măr, dar pentru a-l face să arate ca un măr și să nu fie confundat cu un alt fruct, am făcut ceea ce face orice om cu un măr: am mușcat din el”.
2. BMW
Culorile logo-ului sunt inspirate din steagul Bavariei, dar au și o semnificație personală pentru brand. Secțiunea albă reprezintă mișcarea unei elice, iar albastrul semnifică cerul. Mitul elicei a fost rezultatul unor publicații tehnice din anii 1920 ce furnizau informații despre serviciile oferite pentru motoarele de avioane BMW.
3. Nike
Unul dintre cele mai ieftine logo-uri care a costat doar 35 de dolari, a fost realizat de o studentă pe nume Carolyn Davidson în 1971. Bifa este asociată cu una dintre aripile lui Nike, zeița victoriei.
4. Adidas
Cele trei dungi, au fost mereu reprezentative pentru brandul Adidas. Acestea sunt așezate în așa fel încât să arate ca un munte. Muntele reprezintă provocările și obstacolele cu care se confruntă sportivii.
5. Audi
O altă companie de automobile cu un logo cu sens ascuns este Audi. Cele patru inele reprezintă cele patru companii care s-au reunit pentru a crea modelul original Audi, Auto Union.
6. Toblerone
Logo-ul actual reprezintă muntele Matterhorn din Elveția. Ascuns în interiorul muntelui este un urs, simbolizând aroma unică de miere găsită în ciocolată și faptul că produsul este făcut în „Orașul Urșilor”.
7. Carrefour
Logo-ul reprezintă două săgeți laterale pe ambele părți. În spațiul negativ este ascunsă litera „C”, reprezentativă pentru numele de marcă.
8. Amazon
Săgeata galbenă din sigla Amazon indică litera A și litera Z, ceea ce înseamnă că ei vând totul de la A la Z. Săgeata reprezintă și un zâmbet. Acesta arată fericirea pe care o simt oamenii atunci când fac cumpărături cu Amazon.
9. Lacoste
Povestea faimosului crocodil începe în 1923, când jucătorul de tenis René Lacoste se plimba pe stradă cu căpitanul echipei sale, Alan Moore.
Trecând pe lângă vitrine, cei doi au remarcat un geamantan din piele de crocodil. Lacoste și Moore au făcut un pariu: dacă René câștiga următorul meci, Moore urma să-i cumpere acel geamantan.
Lacoste a pierdut, dar un jurnalist a aflat povestea, iar în articolul său a menționat că „Lacoste n-a câștigat valiza din piele de crocodil, dar a luptat ca un crocodil”. Porecla s-a lipit imediat de Lacoste, care mai târziu a folosit imaginea crocodilului pentru propria companie.
10. Toyota
Şase litere, reimaginate și așezate într-un singur simbol. Fiecare cerc şi semicerc din sigla Toyota poate fi interpretat ca o literă care, la final, contribuie la formarea denumirii producătorului auto japonez.
(Sursă foto: brightside.me)