Logo-ul noului model de Nike Air Max 270 a stârnit controverse și furie în rândul musulmanilor. Compania Nike Inc. se confruntă cu o presiune din partea comunității musulmane pentru a-și retrage una dintre cele mai importante modele de adidași, după ce un client a lansat o petiție online în care subliniază faptul că logo-ul este asemănător simbolului arab pentru „Allah”.
Logo-ul Nike Air Max a fost considerat ofensator
Petiția susține faptul că este „îngrozitor” ca numele lui Allah să fie trecut pe pantofii sport Nike Air Max 270, care „vor fi cu siguranță călcați în picioare, aruncați și murdăriți cu noroi”. Persoana care a lansat petiția i-a cerut companiei Nike să retragă acest model de încălțăminte și toate produsele inscripționate cu acest logo. Designul logo-ului a fost catalogat ca fiind „blasfemie” la adresa musulmanilor. Până acum, petiția a fost semnată de peste 18.000 de persoane, vizând să ajungă la 25.000 de semnături.
Nike susține că logo-ul nu este altceva decât o reprezentare stilizată a brandului Air Max. „Nike respectă toate religiile și ne îngrijorează în mod serios această preocupare”, a precizat purtătorul de cuvânt al companiei Nike într-o declarație către Today Style. „Logo-ul Air Max a fost conceput pentru a fi o reprezentare stilizată a mărcii comerciale Nike Air Max. Logo-ul este destinat să reflecte doar brandul Air Max. Orice alt înțeles sau reprezentare percepută este neintenționată.”
Nike a avut o problemă similară și în 1997
Nike s-a confruntat cu o problemă similară și în 1997. Consiliul pentru relațiile americano-islamice a reclamat logo-ul folosit pe anumiți pantofi sport, susținând că seamănă cu cuvântul „Allah” în scriptul arab. Nike a declarat atunci că regretă orice neînțelegere legată de logo-ul brandului, explicând că simbolul folosit ar fi trebuit să semene cu niște flăcări. Ca urmare, Nike a retras de pe piață o colecție de pantofi sport.