Publicația Social Media Today a publicat un articol care relevă faptul că utilizarea Facebook se află în declin, în vreme ce Instagram continuă să crească.
Raportându-ne strict la comunicările oficiale ale Facebook, nu se observă scăderea gigantului american, dar dacă analizăm un raport publicat de eMarketer, se poate vedea scăderea constantă a utilizării Facebook în ultimii ani, fapt ce va continua și în viitor.
După cum se poate vedea în graficul de aici, timpul mediu de utilizare al Facebook se află în declin, în vreme ce Instagram continuă să crească din acest punct de vedere. Evident, acest lucru nu este dramatic pentru compania lui Mark Zuckerberg, de vreme ce deține în același timp și Instagram, dar faptul că oamenii utilizează tot mai puțin Facebook nu poate fi un semn bun.
În vreme ce numărul oficial al utilizatorilor activi de Facebook continuă să crească în raportările oficiale ale platformei, numeroase studii arată că, de fapt, oamenii petrec din ce în ce mai puțin timp pe cea mai mare platformă socială a lumii. Edison Research a publicat în martie un raport care spune că Facebook a pierdut aproximativ 15 milioane de utilizatori activi în Statele Unite ale Americii începând cu anul 2017. Mai mult, în luna octombrie a anului trecut, o analiză de la Piper Jaffray a dezvăluit că popularitatea Facebook a scăzut dramatic începând cu anul 2016, cu Snapchat și Instagram conducând preferințele în rândul tinerilor. Apoi, Pew research, în septembrie 2018, a arătat că 42% dintre utilizatorii Facebook și-au redus considerabil utilizarea platformei.
Conform datelor oferite de Facebook, creșterea utilizatorilor vine preponderent din afara Americii. În luna ianuarie a acestui an, Facebook a raportat că în jur de 2,7 miliarde de oameni utilizează una dintre aplicațiile deținute de companie, dar nu au detaliat și cum se împart aceștia.
Evident, 37 de minute petrecute zilnic pe Facebook este în continuare un rezultat bun. Dar, în același timp, este necesar să nu pierdem din ochi trendurile utilizării raportate la celelalte platforme sociale, care par a veni tare din urmă.