Astăzi stăm de vorbă cu cei de la Tonic Blend, un brand inedit care creează o băutură cu adevărat specială. Își doresc să determine oamenii să devină mai buni în fiecare zi, vizând evoluția sănătoasă a întregii societăți. Kombucha este mai mult decât o băutură răcoritoare, este o băutură prebiotică și probiotică.
Care este povestea brandului Tonic Blend? Când a apărut și de ce?
Tonic-Blend are la bază dorința de a ajuta oamenii să devină mai buni în fiecare zi deoarece în acest fel punem umărul la o evoluție sănătoasă a întregii societății. Experiența ne-a învățat că schimbarea vine din interior spre exterior, iar Tonic-Blend și-a propus de la început să fie schimbarea pe care fondatorii și-o doresc în jurul lor, producând kombucha doar din ingrediente certificate organic, inspirați practic de cultura simbiotică, aceea fără de care kombucha n-ar putea exista. În opinia noastră, totul este perfectibil, inclusiv o băutură răcoritoare.
Lansarea oficială a avut loc pe 01 iunie 2020, amplificând astfel pentru noi energia pozitivă pe care această zi o are.
Cine se află în spatele acestui brand?
Noi, echipa Tonic-Blend, suntem practic o familie formată din trei membrii: mama, tata și fiul. Kombucha a apărut în viața noastră într-un mod prietenos, ca parte din procesul continuu de îmbunătățire a calității stilului de viață și suntem foarte bucuroși pentru că am ajuns să o adoptăm și să ne bucurăm de beneficiile ei fără a trece printr-o perioadă dificilă din punct de vedere al sănătății. Primul nostru contact cu kombucha a fost în anul 2018, în Statele Unite ale Americii, timp în care am avut ocazia să consumăm produse provenite de la câteva zeci de brand-uri, formându-ne practic o idee amplă despre calitatea kombucha, cum este ea preparată și am simțit pe pielea noastră beneficii precum echilibrarea întregului proces al digestiei, creșterea energiei pozitive și a stării de bine, întărirea sistemului imunitar sau revigorarea imediată a organismului după o noapte lungă.
Ce presupune procesul de producție? Care sunt pașii pe care îi urmați și cât durează până ajungeți la produsul finit?
Noi producem kombucha în recipiente mici din sticlă, urmând o rețetă antică, fără compromisuri. Ulterior o mixăm cu suc presat la rece din fructe și în final oferim oamenilor o băutură răcoritoare sănătoasă și nepasteurizată, cu un gust unic, obținută doar ingrediente naturale de calitate și ambalată în sticlă brună pentru a proteja conținutul de razele UV.
Concret, singurele ingrediente pe care le utilizăm în procesul de fabricație sunt: apă, suc din trestie deshidratat (zahăr brut), frunze de ceai pe care le infuzăm, mult iubitul SCOBY (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeast) și suc presat la rece din fructe. Întreg procesul durează aproximativ trei săptămâni.
Kombucha este o simplă băutură răcoritoare sau prezintă beneficii pentru sănătate?
Pe scurt, kombucha este o băutură prebiotică și probiotică obținută pe cale naturală din ceai îndulcit și fermenți naturali activi. Originile ei sunt bazate pe multe legende, fiind o băutură care se prepară de peste 2000 de ani. Deși am observat în ultimul timp că se tot caută o origine clară a kombucha, adevărul este că toate ipotezele sunt bazate pe legende și din acest motiv Tonic-Blend consideră kombucha o băutura a tuturor, a cărei rețetă simplă este disponibilă gratuit oricui caută acest lucru pe Google. Beneficiile consumului de kombucha pot fi foarte multe, depinzând în mod direct de situația în care se află persoana care o consumă. Așa cum spuneam mai devreme, ne-am propus să fim schimbarea care ne-o dorim în societate și cu acest obiectiv în minte, considerăm foarte important să menționăm lipsa studiilor clinice complete care să susțină multitudinea de beneficii enumerată peste tot pe internet.
În general, Tonic-Blend susține prevenția în schimbul deciziilor radicale cauzate de situații severe apărute în viață. Concret, recomandăm consumul de kombucha ca parte integrată a unui stil sănătos de viață, fără a o privi ca un medicament de la care să așteptăm schimbări efective imediate.
Cum percepe publicul din România această băutură relativ nouă pe piață?
Din ce în ce mai mulți oameni află despre kombucha din diverse canale și ne bucură mult deschiderea pe care o au în a încerca produse noi. Deși am apărut pe piață într-un moment în care lumea se focusa pe distanțare socială, am avut șansa să ne întâlnim cu oamenii în mediul offline la târguri și am putut observa cât de deschiși și bucuroși sunt când află că există alternative. Și alternative gustoase.
Care a fost cel mai dificil obstacol pe care l-ați întâmpinat în crearea brandului Tonic Blend?
Au fost multe provocări și este dificil să alegem doar unul. Însă poate cea mai importantă ar fi perioada de început în care povesteam viziunea și obiectivele noastre, iar majoritatea din jur părea sceptică cu privire la șansele noastre de reușită. Însă la doi ani distanță de când ne-am apucat de fapt de treabă, putem să le oferim oamenilor un produs concret, obținut în mod corect păstrând toate beneficiile și care îi ajută să devină mai buni în fiecare zi.
Ce apreciază clienții cel mai mult la brandul vostru?
Cel mai mult apreciază pasiunea cu care facem lucrurile și că dăm atenție mare detaliilor.
Este Tonic Blend o afacere profitabilă sau mai degrabă o pasiune?
Tonic-Blend a pornit din pasiune, fără a avea în minte maximizarea profitului. Ca să răspundem concret, avem un mic profit care va crește direct proporțional cu dezvoltarea business-ului.
În ce locații putem găsi produsele voastre?
Suntem prezenți în restaurante, cafenele de specialitate, băcănii și pe platforme online, precum și pe site-ul nostru tonicblend.com.
Cum va arăta viitorul Tonic Blend?
Viitorul Tonic-Blend arată deja foarte bine. Obiectivul nostru este să facem produsul accesibil pentru cât mai multă lume pentru ca oamenii să se poată bucura de beneficiile kombucha oriunde. Pregatim deja câteva surprize pentru viitorul apropiat, așa că stay tuned. Ne puteți urmări pe social media căutând @tonicblend.
Citește și Vlad Eftenie – despre arta fotografică și storytelling vizual.
Sursă foto: Tonic Blend