Utilizatorii rețelelor sociale au devenit mai conștienți de dezinformarea din mediul online Magazin

Utilizatorii rețelelor sociale au devenit mai conștienți de dezinformarea din mediul online

Un studiu recent arată că utilizatorii rețelelor sociale au devenit din ce în ce mai atenți la conținutul partajat online, ceea ce înseamnă că răspândirea dezinformării a încetinit. În mijlocul diverselor scandaluri politice și sociale care au dus la manipularea oamenilor în mediul online, utilizatorii au devenit mai atenți la ce citesc și la ce distribuie.

Pentru acest studiu au fost analizați 4.500 de adulți americani, conform Social Media Today. Raportul companiei Pew Research arată că în jur de două treimi din americani sunt mai conștienți de conturile false de pe rețelele sociale. O mare parte din oamenii analizați s-au declarat îngrijorați de folosirea conturilor false în scopuri malefice. Aceste rezultate indică o schimbare pozitivă în comportamentul online al user-ilor pentru că până acum, majoritatea utilizatorilor nu știau de unde porneau manipulările și dezinformarea. Spre exemplu, într-un alt raport al companiei Pew Research lansat la începutul acestui an, cercetătorii au descoperit că marea majoritate utilizatorilor mai învârstă de pe rețelele sociale nu înțelegeau de ce apar anumite postări în newsfeed-ul lor. Acest nou raport arată o îmbunătățire a comportamentului online.

Utilizatorii se luptă cu dezinformarea online

De asemenea, cercetătorii de la Pew Research au descoperit că majoritatea oamenilor cred că știrile pe care le văd pe rețelele sociale sunt influențate de activitatea conturilor false. Utilizatorii social media mai sunt de părere că astfel de acțiuni au un impact negativ asupra fluxului de informații la care au acces. Aceste conștientizări ale oamenilor arată dorința de a lupta cu dezinformarea. Majoritatea utilizatorilor și-au schimbat comportamentul online și acum iau în considerare potențialele motivații care stau la baza unei postări, inclusiv influențele politice.

Utilizatorii online pot contribui la limitarea sau oprirea răspândirii știrilor false prin luarea anumitor măsuri. În primul rând aceștia ar trebui să aloce puțin timp pentru a cerceta informația primită pe Facebook folosind alte surse de informare, cum ar fi Google. Chiar și Facebook încearcă să se lupte cu roboții din spatele conturilor false și a adăugat noi instrumente pentru a ajuta utilizatorii să semnalizeze anumite postări care se încadrează în categoria știrilor false.

(Sursă foto: The Roxbury Arts Group)