Când Starbucks a ajuns în Australia, în 2000, a deschis 84 de locații, bazându-se că vor avea mulți clienți datorită apetitului pentru cafea al populație. Însă, 8 ani mai târziu, compania americană a fost nevoită să închidă 61 despre aceste cafenele, concentrându-se doar pe cele din marile orașe: Sydney, Melbourne și Brisbane. Motivul: australienii au o adevărată tradiție a cafelei și au gusturi mult mai rafinate decât a crezut Starbucks inițial.
În Australia, există chiar o școală pentru cei care își doresc să devină „barista”, meseria fiind recunoscută și practicată pe bază de diplomă. „Barista” este o persoană, angajată într-un local să prepare și să servească băuturi care conțin espresso.
Starbucks are peste 28.200 de locații în întreaga lume, dintre care 13.327 doar în Statele Unite, 2.359 în Canada și 2.500 în China. În cea din urmă, o noua cafenea este deschisă la fiecare 15 ore. Starbucks operează și pe piața din România, cu 40 de cafenele. Cu toate acestea, Australia s-a dovedit a fi una dintre cele mai dure piețe pentru gigantul american.
În primii 7 ani pe continentul australian, Starbucks a înregistrat pierderi în valoare de 105 de milioane de dolari, care au forțat compania din Seattle să închidă peste 70% dintre locații.
Totuși, Starbucks nu a dispărut complet din Australia. În prezent, există 35 de locații deschise în zone precum Brisbane, Melbourne, Gold Coast și Sydney, care se adresează în special turiștilor aflați în vacanță în respectivele părți ale țării.
(sursă foto: jiraygroup)