Un tată din Quebec a dat în judecată compania McDonald’s din cauza faptului că meniul Happy Meal încalcă legile stricte ale regiunii împotriva publicității adresate copiilor.
De la debutul său în 1979, meniul pentru copii Happy Meal a fost unul dintre meniurile de bază ale companiei americane și o opțiune potrivită de drum pentru călătoriile de familie. Dar câțiva părinți din Canada sunt cu siguranță nemulțumiți de puterea pe care o are gigantul fast-food asupra alimentației copiilor lor.
Antonio Bramante este principalul reclamant într-un proces recent, care spune că McDonald’s urmărește în mod ilegal publicitatea pentru copiii sub 13 ani. Bărbatul din Quebec, tată a trei copii mici, a declarat că mănâncă la McDonald’s o dată la aproximativ două săptămâni la insistențele copiilor lui. El estimează că a cheltuit sute de dolari pe meniurile Happy Meal, adresate în special celor mici și care conțin jucării gratuite.
Bramante spune că jucăriile oferite în fiecare meniu Happy Meal promovează adesea filme de animație sau serii de desene animate televizate, iar copiii lui vor să se întoarcă la McDonald’s pentru a-și putea completa întreaga colecție. De asemenea, el susține că restaurantele din celebrul lanț de fast-food vizează în mod direct copiii prin afișarea jucăriilor la nivelul ochilor acestora.
În Quebec, este interzisă publicitatea îndreptată spre copiii sub vârsta de 13 ani. Mai mult decât atât, provincia canadiană are o lege care limitează comercializarea alimentelor nesănătoase pentru copii.
Însă, aceasta nu este prima dată când jucăriile din meniurile Happy Meal au fost ținta unui proces. În 2015, Unitatea de Revizuire a Publicității pentru Copii din Statele Unite, un organism de autoreglementare, a sfătuit compania să își concentreze publicitatea asupra produselor alimentare și nu asupra jucăriilor oferite la meniu. McDonald’s a fost de acord să ia în considerare acest sfat pentru viitoarele campanii publicitare.
(sursă foto: ABCnews)