La sfârșitul lui 2017, Apple a anunțat că urmează să cumpere cel mai folosit serviciu de recunoaștere a melodiilor, Shazam, pentru suma de 400 de milioane de dolari. Acum, după finalizarea achiziției, gigantul american a dezvăluit că intenționează să elimine complet reclamele din cadrul platformei.
Până în prezent, Shazam a adunat peste 1 miliard de descărcări, iar aplicația este folosită de mai mult de 20 de milioane de ori pe zi în întreaga lume.
„Apple și Shazam au o lungă istorie împreună. Shazam a fost una dintre primele aplicații disponibile când am lansat App Store și am devenit o aplicație preferată pentru fanii de muzică de pretutindeni. Cu o iubire împărtășită de muzică și inovare, suntem încântați să aducem echipele împreună pentru a oferi utilizatorilor chiar și mai multe modalități de a descoperi, de a experimenta și de a vă bucura de muzică.”, a declarat Oliver Schusser, vicepreședinte al Apple Music, într-un comunicat de presă.
În primăvara acestui an, Apple Music a reușit să depășească pragul de 50 de milioane de utilizatori, majoritatea fiind clienți care plătesc pentru acest serviciu, în timp ce Spotify, unul dintre cele mai importante servicii de streaming de muzică din lume, se poate mândri cu un număr de 83 de milioane de utilizatori.
Achiziția nu este o surpriză, deoarece Apple și-a anunțat intenția să cumpere Shazam încă din luna decembrie a anului trecut, însă a fost nevoie de mai bine de 9 luni pentru ca actele să fie semnate.
Apple a revoluționat tehnologia la nivel global odată cu lansarea modelului Macintosh în 1984. Astăzi, compania se află pe primul loc la capitolul inovare cu produse precum iPhone, iPad, Mac, Apple Watch și Apple TV, iar cele patru platforme software ale sale – iOS, macOS, watchOS și tvOS – oferă experiențe de utilizare memorabile pe toate dispozitivele Apple.
(sursă foto: hackernoon)