Cel mai nou proiect în materie de hardware al companiei Facebook este un smartwatch, care ar putea fi pus la vânzare în anul 2022. Accesoriul i-ar putea conferi acces direct la datele de sănătate şi fitness ale utilizatorilor.
Publicația The Information susține că Facebook lucrează la un dispozitiv smartwatch care se așteaptă să fie lansat de anul viitor. Aceasta sugerează, de asemenea, că Facebook va lansa a doua generație a dispozitivului în anul 2023.
Smartwatch-ul Facebook va avea un set similar de facilităţi cu produsele actuale, urmând să ofere funcţii de sănătate şi fitness. Acesta va dispune de facilităţi de comunicare video, urmând să poată realiza chat-uri video cu dispozitivele din seriile Portal şi Oculus.
La baza viitorului smartwatch va sta un sistem de operare bazat pe Android, care este open-source şi poate fi modificat de oricine. Însă, nu se ştie dacă acest sistem de operare va fi Wear OS, al celor de la Google, sau o altă variantă.
Smartwatch-ul companiei va avea o conexiune celulară care va ajuta ceasul să acționeze ca un dispozitiv complet independent, fără a fi nevoie de a fi conectat la un smartphone.
Un smartwatch marca Facebook nu reprezintă o surpriză. Compania americană nu este la primul produs hardware, având peste 6.000 de angajaţi care lucrează la diverse proiecte de acest gen.
În 2019, Facebook a cumpărat CTRL-Labs, un startup care dezvolta interfeţe wireless prin care dispozitivele erau controlate prin transpunerea în comenzi a semnalelor electrice emise de creier. O astfel de tehnologie ar putea înlocui interfeţele fizice de control şi ar putea da naştere unor noi tipuri de dispozitive.
Citește și: Bill Gates: Următorii 30 de ani, decisivi pentru evitarea unui dezastru climatic