Învățarea limbii engleze cu ajutorul roboților care greșesc Magazin

Învățarea limbii engleze cu ajutorul roboților care greșesc

Viitorul pare înfricoșător dacă ne gândim că omenirea va fi „invadată” de roboți. „Robocalipsa” va fi o perioadă în care oamenii vor fi subjugați de propriile lor creații: roboții. Superiori din punct de vedere fizic și intelectual, aceștia nu ne vor face numai rău, ci și ne vor ajuta în muncile de zi cu zi, în procesul de învățare sau chiar ne vor fi cei mai buni prieteni.

Robotul educațional care greșește

În opoziție cu imaginea înfricoșătoare a „Robocalipsei”, un cercetător japonez a creat un robot educațional pentru copii. Robotul lui Fumihide Tanaka nu îndeplinește rolul unui profesor universal. Acesta este construit pentru a ajuta tinerii să studieze vocabularul limbii engleze prin producerea de greșeli pe care în mod obișnuit le fac elevii în timpul orelor de curs, informează CNN. Aceste greșeli vor putea fi corectate chiar de tineri. Prin predarea lecției de un robot mai puțin inteligent, copiii își vor întări propriile cunoștințe și vor deveni mai puternici, consideră Tanaka. Acest lucru este dovedit de cercetările în domeniul educației.

Robotul, un prieten al copiilor

„Tinerii învață mult prin învățarea celorlalți”, a declarat Tanaka, profesor asociat de informație și sisteme din cadrul Facultății de Inginerie de la Universitatea din Tsukuba. „Mie, personal, nu mi-a plăcut ideea de robot atotștiutor. Acesta este complet opusul unui robot inteligent. Este mai degrabă un prieten al copiilor sau un frate mai mic”.

Creațiile lui Tanaka intră în categoria „roboților care primesc îngrijire”, a spus el. După cum sugerează și numele, ei au nevoie de tovarășii umani care să le acorde atenție și să manifeste interes. Conceptul original a fost propus în 2009. După ce a dezvoltat atât roboți de divertisment, cât și roboți educaționali, Tanaka crede că un robot care primește îngrijire ar fi ideal ca instrument educațional.

Tanaka și colegii săi au dorit să transforme conceptul clasic de robot-profesor, într-un robot care are nevoie de aceeași îngrijire ca un copil. Echipa japoneză a proiectat cateva dintre experimentele lor originale în jurul lui Nao, un model umanoid SoftBank Robotics, care este de numai 25 de centimetri înălțime. Când au prezentat robotul într-o clasă de prescolari, au descoperit că atunci când Nao a fost programat să răspundă corect la toate întrebările, copiii au interacționat mai puțin cu noul lor prieten decât atunci când a fost programat să facă greșeli.

(sursă foto: Video Blocks)